Ta vara på dessa dagar

Ja, nu är det gjort. Mamma ringde ägaren till min älskade Lion och sa att jag tröttnat/ ville ta en paus. Varför jag egentligen inte vill hålla på med hästar för tillfället, det är en helt annan historia som inte har med hästar att göra. Men det tar vi inte nu. När jag hörde mamma prata med Eva (ägaren) så började jag gråta direkt, usch hemskt. Tänk att jag aldrig mer kommer rida Lion när novembermånad är slut, fyfan. Den tanken förföljer mig. Har varit fodervärd på honom i 2,5 år, kommer aldrig glömma honom.. men jaa, han är 18 år och han ska ju inte tävlas osv. och jag vill kunna tävla och utvecklas lite mer.. Så nej jag slutar inte med ridningen, kanske i 2-4 månader men längre klarar jag nog inte. Och under den tiden ska jag börja gymma, inget jag säger nu för det ska jag.. kan ju inte göra ingenting i veckorna förrutom skolan. Nej röra på mig måste jag! men för att återgå till ämnet, fan vad jobbigt det är just nu.. Dom här dagarna ska jag verkligen utnyttja, vara i stallet och bara kolla på Lion, rida, borsta.. alllt! njuta av den sista tiden tillsammans med någon man verkligen älskar, okej du som inte rider kanske inte förstår, men ett djur man haft i 2,5 år som aldrig sviker dessutom (haha) det kan man inte låta bli att älska.

Nu ska jag deppa lite, det tillåter jag mig själv. Sen ska jag kolla på tv sen ska jag sova.. Och så är det skola imorgon, bara tråkiga lektioner. Matte, engelska, svenska & data.. Nödvändigt? nej! Ge mig lite studiedagar och lov.
Fast imorgon ska jag och älsklingpälskling bada efter skolan i Lkpg, det blir mysigt. Och så kanske jag inte kommer tänka så mycket på det här.. äsch, det löser sig.. Lion står 1000 meter ifrån där jag bor högst, jag kan hälsa på han när jag vill. Och det betyder himla mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0