GOD kladdkaka

jag misslyckas alltid med mina kladdkakor, dom blir inte sådär "bra" kladdiga, antingen för kladdiga eller för torra. Men den här vart helt perfekt, mums!

du behöver:
100 g smält smör
2 ägg
3 dl socker
1,5 dl mjöl
1 dl kakao
1/2 tsk salt

Smöra en form med löstagbar kant (funkar med en vanlig form) och bröa den med ströbröd. Sätt ugnen på 175 grader. Rör i hop de torra ingredienserna och tillsätt sen smöret och sist äggen. Häll över smeten i formen. In i ugnen ca 15-30 min, beroende på hur stor form man har mm. Känn med sticka med jämna mellanrum för den ska vara KLADDIG! Hellre för kladdig än tvärt om.. Serveras riktigt kall med grädde eller glass. MUMS


Kommentarer
Postat av: rebecka

jag brukar oxå jämnt få dom för torra eller för kladdiga ! :) måste testa det här receptet :D

2009-02-19 @ 17:04:33
Postat av: Sandra

Ska prova det receptet! Tack för receptet! ;)

2009-02-19 @ 17:05:46
URL: http://ccandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0