är jag trött?

Imorgon ska jag göra lunchen till min bror och till mig också såklart!
Min favoritmat är typ julbord haha så imorgon ska jag göra en jansons frestelse fast utan lök och anjovis alltså en potatisgratäng (med strimlad potatis) och så ska jag göra prinskorv och räkstuvning. Det är de enda jag äter på julbordet! Men nu är det ju den 10 juli och vi är inte så nära julafton men som sagt det är favoriten!

det där med räkstuvning förresten.. förr gjorde mamma alltid räkomelett åt mig, alltså en omelett med räkstuvning som jag bara åt av. Men när alla hade ätit klart och mamma skulle plocka in all mat så upptäckte hon alltid att jag aldrig åt upp själva omeletten så därav började hon göra bara stuvningen åt mig, och jag lovar, det är skitgott till potatisgratäng även fast det låter lite sådär!

Där fick ni en historia om hur min förälskelse till räkstuvningen gick till. Är det inte bättre att skriva det i historieboken i stället för att skriva om alla krig, krig är ju inte roligt.. förälskelse är väl ändå roligare och bättre.

Tror det sista var lite ironi..

Imorgon/idag/Fredag åker min granne och vän Towe till Mallorca och jag är lite avundsjuk men bara lite bara så jätte lite avundsjuk att jag funderar på att smyga in och lägga mig i hennes resväska, vore något att fundera på. Måste nog gå nu i så fall.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0