Ett sant inlägg



Jag köpte veckorevyn idag och på framsidan ser jag Jessica Simpson (övre bilden) samt en pil och en text med texten "vilket fetto", reagerade väldigt starkt, hon har väl inte mycket på sin kropp. Men under såg jag att det stod att vi skulle hjälpa till att bojkotta den sjuka smalhetsen. Att Jessica Simpson viktmobbas kan jag verkligen inte förstå, det är ju helt sjukt. Bara för att hon inte är en size-zero längre!

 Hur kan det betyda så mycket för folk att väga så lite som möjligt, jag fattar inte varför dom gör så mot sig själva. Det är helt sjukt!

Jag kan säga er att jag har alltid varit lite missnöjd över min kropp, jag kämpar för att gå ner lite men det är endast för att jag vill må bra, inte för att andra ska tycka att jag ser bättre ut. Jag tränar och försöker äta rätt men det händer inte så mycket ändå. Så varför lägger jag inte ner? Jo jag mår mycket bättre av att äta bra och träna. Man blir mycket piggare och gladare!

När jag träffade Christofer (min nuvarande pojkvän) så blev det lite mer onyttigheter i veckorna, jag brukade hålla mig till helgerna förr och det gjorde nu att siffrorna på vågen blev lite högre. Men nu har det sjunkit igen och som jag sa, om jag bara mår bra själv så är det helt okej, jag vet att fettet görs om till muskler vid träning och då ser man inte mycket resultat på vågen utan på kroppen!

Ni är fina som ni är!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra skrivet tjejen!

2009-07-10 @ 12:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0