Nervositet

När jag steg upp ur sängen i morse så kände jag en pirrig känsla i magen, vi skulle nämligen ha praktiskt och teoretiskt prov i kallköket. Där trivs jag dunderbra och man vill ju göra sitt bästa så man visar vad man kan så därför blev jag nog nervös idag. När vi kom till skolan så började provet och vi hade 2,5h på oss. När jag testade att göra det hemma för en vecka sen så tog det 1,5h men nu räckte knappt dom där timmarna men det kan nog bero på att det var väldigt fullt överallt eftersom alla gjorde olika saker. Men jag vart skapligt nöjd med mina landgångar.

I slutet skulle Marie (våran lärare) bedömma det efter smak och utseende, hon bedömde även under tiden som vi jobbade. Jag blev jättenervös när hon ropade upp mitt namn eftersom att alla stod och kollade på. Hon smakade på den och tyckte den var god, om hon inte ljög haha! Fick positiva kommentarer om den så det var ju bra!

Den här gjorde jag hemma förra helgen. Dom idag blev mycket bättre!



Åkte till crille, stoffe, kringlan, pilte, rille...kärt barn har många namn, haha nävars men dit åkte jag och vi åt hos hans föräldrar sen gick vi hem till honom och kollade på film och bara tog det lungt.. Pappa hämtade mig sen och nu ligger jag i sängen och ska snart sova!

Förövrigt så har jag inget hårtips eller alltså, vad vill ni veta? vad vill ni kunna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0